۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۵۷۵۹۹۱
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

نظم و انضباط موفقیت طلاب را دو چندان می کند| توفیقی بالاتر از تحصیل در حوزه نیست

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید در زندگی نظم و انضباط داشته باشند، گفت: نظم موفقیت طلاب را دو چندان خواهد کرد.
امام جمعه نکا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامع نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه مسجد جامعه نکا تحصیل در حوزه را بسیار ارزشمند دانست و گفت: کسانی که از امروز سال تحصیلی خود را در حوزه آغاز می کنند به طور حتم مورد توجه قرار گرفته اند.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان این که هیچ توفیقی بالاتر از تحصیل در پایگاه امام زمان(عج) نیست، افزود: طلاب باید قدردان این فرصت باشند و همه توان و تلاش خود را در جهت کسب علم دین به کار گیرند.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که به طور حتم کسانی که سهم در طلبه شدن من و شما داشتند در روز قیامت بزرگترین اجر را خواهند داشت، خاطرنشان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرمودند اگر يک نفر را هدايت کني، به آنچه که خورشيد بر آن مي تابد اجر دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعاليت يک پزشک در محدوده زندگي عمر جسمي يک انسان است، تصریح کرد: اما یک طلبه اگر موفق باشد عمر جاويد را درمان مي کند و بهبودي و بهزيستي ابديت را براي يک نفر فراهم خواهد آورد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که طلاب برای موفقیت در عرصه ای که در آن قدم گذاشته باید همت و تلاش مضاعف داشته باشد، خاطرنشان کرد: طلبه ای که همت و تلاش نداشته باشند در آینده به عنوان طلبه کم فایده، بی فایده یا خدای نخواسته مضر و مذل تبدیل خواهند شد.

وی با تأکید براین که طلاب باید خوب درس بخوانند تا با سواد و بنیه علمی خود را قوی کنند، تصریح کرد: امروز جامعه بیش از هر زمان دیگری نیازمند  طلاب نخبه، مهذب و انقلابی دارد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب باید در زندگی نظم و انضباط داشته باشند، خاطرنشان کرد: نظم موفقیت طلاب را دو چندان خواهد کرد.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که طلاب باید با نظم وارد کلاس شوند، تصریح کرد: در آداب المتعلمين آمده که شاگرد بايد چند دقيقه قبل از استاد بنشيند که شاگرد منتظر استاد باشد نه اينکه استاد بنشيند و منتظر شاگرد باشد. 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که يکي از بهترين صفت ها اين است که انسان به قانون و مقررات احترام بگذارد، خاطرنشان کرد: یکی از مقررات حوزه نظم و انضباط است و طلاب بايد به این قوانین احترام بگذارند.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که امتياز يک طلبه اين است که به قانون و مقررات مدرسه پايبند باشد، خاطرنشان کرد: طلبه ای که در طول دوران تحصیل خود پایبند به قانون باشد بعدها نیز که وارد جامعه شد نیز به قانون و مقررات جامعه نیز احترام خواهد گذاشت.

وی با تأکید بر این که انسان باید به عهد و پيمان و ميثاقي که بسته، قولي که داده و تصميمي که گرفته پایبند باشد و به آن عمل کند، تصریح کرد: طلاب نیز به عهد و پیمانی که در حوزه با حضرت ولیعصر(عج) می بندند پایبند باشند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به اهمیت رعایت نظافت از سوی طلاب تأکید کرد و گفت: هر طلبه ای بايد کار خودش را درست انجام دهد و نظافت محيط زندگي از سوی طلاب بسیار حائز اهمیت است.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت مطالعه زندگی علما و بزرگان دینی از سوی طلاب تأکید کرد و افزود: سیره عملی عالمان دینی بهترین و مطمئن ترین الگو برای طلاب جوان است.

مسؤول مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با بیان این که علما و بزرگان حوزه در زندگی بسیار منظم بودند، خاطرنشان کرد: مسائل اخلاقی نیز همواره مورد توجه علمای دین بوده که امروز باید الگوی طلاب جوان قرار گیرد.

حجت الاسلام لائینی به تلاش علمی علما و بزرگان دینی در گذشته اشاره کرد و گفت: امروز نیز علما علیرغم کهولت سن همچنان به تلاش علمی و تحقیقاتی خود در حوزه ادامه می دهند.

وی، تقوا، دینداری و ولایت مداری علما را مورد توجه قرار داد و افزود: طلبه برای موفقیت در عرصه ای که در آن قدم نهاده باید به همین این مسائل توجه و از آن بهره برداری کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات